"رقص روی پشت کژدم ها" نمایشنامه ی برگزیده ی جشنواره ی دهم نمایشنامه خوانی مشهد




برگزیدگان دهمین جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی مشهد در بخش آراء هیئت داوران مشخص شدند.


به گزارش  ایسنا شب گذشته در آیین اختتامیه این جشنواره علی باقرزاده‌طوسی نماینده هیئت داوران ضمن قرائت بیانیه برگزیدگان را به شرح زیر معرفی کرد:

در بخش طراحی پوستر و بروشور، ضمن تقدیر از «ساحل شریف‌احمدی» و «حسن ابراهیمیان»، عنوان برگزیده به «سیدحمید رضوی» اختصاص یافت.

در بخش انتخاب موسیقی، ضمن تقدیر از «حسن خرسند»، عوان برگزیده به «فائزه مقیم» اعطا شد.

در بخش موسیقی زنده، «حجت باغانی» توانست عنوان برگزیده را از آن خود کند.

در بخش اکت‌خوانی، «مهرداد رجبی‌خامسی» به مقام سوم، «زهرا آری» و «فرح عرفانیان» به مقام دوم و «فرزانه امیدوار» و «کتایون محمودی‌فر» به مقام نخست دست یافتند.

در بخش خوانش‌گری زن، ضمن تقدیر از «نجمه‌سادات کلالی»، مقام سوم به «نازنین تفضلی» و «مهسا قدیمی»، مقام دوم به «سمیرا علی‌نژاد» و «آزاده خالقی» و مقام نخست به «سارا امیدوار» اعطا شد. 

در بخش خوانش‌گری مرد، ضمن تقدیر از «احمد ریحانه»، «حامد وکیلی»، «عباس رثایی»، «سعید توکلی»، «احسان ابراهیمی»، «محمدرضا صولتی»، «امیراحسان امیرپور» و «فرزاد علوی»، مقام سوم به «مهدی بهشتی‌نسب» و «محسن محمدی»، مقام دوم به «آرش یزدانی» و «مرتضی غفوری» و مقام نخست به «عطا موذن» اعطا شد. 

در بخش نویسندگی، ضمن تقدیر از «معین محب‌علیان»، مقام سوم به «احسان روحی»، مقام دوم به «سهند خیرآبادی»

و مقام نخست به «سحر رضوانی» اختصاص یافت.

در بخش کارگردانی، مقام سوم به «سیامک دورانی»، مقام دوم به «محمدحسن نیازی» و «سپیده مرویان» و مقام نخست به «جواد بزازان» اعطا شد.

[اخبار بالا از مشهد تئاتر نقل شده است]


این در حالی ست که "رقص روی پشت کژدم ها" نمایشنامه ی برگزیده ی هیات منتقدان جشنواره ی دهم نیز شد.


                                                                  

گروه تیاتر نیمکت به خاطر این همه موفقیت، صمیمانه به "سحر رضوانی" تبریک می گوید.


                                                                                                                                          


"رقص روی پشت کژدم ها" در جشنواره ی دهم نمایشنامه خوانی



در دهمین دوره ی نمایش نامه خوانی، بر آن شدم تا به هدف اصلی جریان نمایش نامه خوانی که همانا خوانش نمایش نامه توسط خود نویسنده است، فارغ از بزک دوزک های رایج جشنواره ای بپردازم.
پس فرصت را مغتنم شمرده و در بستری که مهیاست اثر خود را ارائه می نمایم.
چه بسا که این اقدام من در چارچوب مرسوم جشنواره ای؛ همچون رقصیدن بر پشت کژدم ها می باشد.

/سحر رضوانی/




| رقص روی پشت کژدم ها |
نویسنده،نقش خوان و کارگردان: سحر رضوانی
کاری از گروه تئاتر نیمکت
دهمین جشنواره نمایشنامه خوانی مشهد
چهار شنبه 23 مرداد 92

مشهد/پارک ملت / مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) / تالار عروسکی
طراح پوستر و بروشور: سینا افشار

محمود استادمحمد


 

                                    

محمود استادمحمد نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر ایرانی درگذشت...


زندگی

او در سال ۱۳۲۹ در محله دروازه دولاب تهران به دنیا آمد. وی فعالیت نمایشی خود را در نوجوانی پس از آشنایی با استادش محمد آستیم و سپس نصرت رحمانی و عباس نعلبندیان و با بازی در نمایش های بیژن مفید و عضویت در آتیله تئاتر آغاز کرد و در سال ۱۳۴۷ با بازی در نمایش «شهر قصه» (در نقش خر) به شهرت رسید. وی همچنین در سال ۱۳۴۸ در نمایش «نظارت عالیه» به کارگردانی ایرج انور به ایفای نقش پرداخت. وی پس از انحلال آتلیه تئاتر، در سال ۱۳۵۰ به بندر عباس سفر کرد و در آنجا گروه نمایشی «پتوروک» را تشکیل داد. وی در سال ۱۳۵۱ دوباره به تهران مراجعت نمود. محمود استاد محمد پس از نوشتن نمایشنامه های متعدد، در سال ۱۳۶۴ به کانادا مهاجرت کرد. وی در سال ۱۳۷۷ دوباره به ایران باز گشت و فعالیت هنری خود را از سر گرفت. او در صبح پنج‌شنبه سوم مرداد ۱۳۹۲ به دلیل سرطان کبد در بیمارستان جم تهران درگذشت. به گفته دخترش دارو های پدرش را به ناگزیر و به دلیل گرانی دارو بر اثر نوسانات قمیت ارز قطع کرده اند.

آثار

  • ۱۳۵۱ : نمایش «آسید کاظم»، فیلم نامه سریال «پژواک» و نویسندگی و کارگردانی سریال «گذرخلیل ده مرده» و نمایش «رسم زمانه»
  • ۱۳۵۵ : فیلمنامه «جنگ اطهر»
  • ۱۳۵۶ : نمایشنامه های «دقیانوس امپراتور شهر اقیانوس»، «سیری محتوم» ، «چهل پله تا مرگ» و «شب بیست و یکم».
  • ۱۳۵۹ : نمایشنامه های «قصص القصر» و «آنها مأمور اعدام خود هستند»
  • ۱۳۶۱ : نمایشنامه های «خونیان و خوزیان» ، «گل یاس»، «خانه سالمندان» و «هم عکس»
  • ۱۳۷۸ : نویسندگی و کارگردانی نمایش «آخرین بازی»
  • ۱۳۸۰ : نویسندگی و کارگردانی نمایش «دیوان تئاتر ال»
  • ۱۳۸۲ : نویسندگی «سپنج رنج و شکنج»
  • ۱۳۸۷ : نویسندگی و کارگردانی نمایش «عکس خانوادگی»
  • و نویسنده گی و کارگردانی نمایش "کافه مک آدم"


نقل از ویکی پدیا

تکرار این زندگی نامه ی بسیار کوتاه برای فرار از فراموشی ست.

یاد نویسنده ی خوب مان گرامی.